Question

Game does not work on windows server 2019

I am running the game on windows server 2019 on version 1809, the game opens and closes immediately. does anyone know if it can work on this operating system or any solution? Also can't install the xbox app to be able to access the games as it tells me I'm on version 1809 and I need 1909 but I have been told from shadow that at the moment it's not possible due to some licensing issue.
I'm playing other steam games without problems but Forza Horizon I can not, neither from steam nor install the xbox app to install my games. Any help or suggestions are welcome. 

3 commentaires

Niveau d'utilisateur 4
Badge +5

@Nicot

(I use Google translate)

Hi, here you will find support for the Shadow platform.

I invite you to consult the support in English, on forum.shadow.tech, which is adapted to your language.

Regarding Windows Server, it is an operating system oriented for server use and not for gaming use.

So, are you part of that version of Windows Server or Windows 10 that's in Shadow, version 1809?

For once, you need to head into Windows Update and update your version of Windows.

Windows version 1809 is not maintained as of May 11, 2022, you must update Windows...

Merci pour vos suggestions. 
J'utilise une version préliminaire shadow avec windows server 2019. Je ne sais pas pourquoi ils ont installé windows server 2019 au lieu de windows 10.
Le problème est qu'en ce moment (parce que Windows n'est pas encore à jour puisqu'il s'agit d'une version préliminaire) je ne peux pas mettre à jour le système d'exploitation.
Je veux que le système fonctionne mais aussi qu'il soit ludique.
En fait, j'ai installé des jeux très exigeants et j'ai pu les démarrer et y jouer sans aucun problème, mais certains d'entre eux donnent des erreurs. Je vais essayer de parler au support pour voir s'ils peuvent me proposer le même système mais avec windows 10. 
J'ai utilisé shadow basico avec windows 10 et ça marche très bien. 
Merci pour la suggestion et l'aide.

Niveau d'utilisateur 4
Badge +5

Mais tu as pris abonnement Shadow Business ?

L'offre Shadow Business n'est pas adapté pour le gaming, c'est pour une gestion de plusieurs ordinateurs d'une entreprise et le partage des ressources, d'où l'utilisation de Windows Server.

Je ne pense pas que le support t'apporte une solution pour que tu puisses jouer sur Windows Server, et ils vont surtout t'orienter sur l'offre "simple", le gaming.

Mais tu peux essayer de trouver divers forums qui proposent des solutions, par l'installation de fonctionnalités sur ton server, via le panneau adéquat :

C'est ici que tu pourras rajouter des fonctionnalités "manquantes" car par nécessaire pour un serveur.

Commenter